Værkstedsopsætning

Guides til opsætning af værkstedsystemet

Sådan sætter du Bikedesk op til at du kan bruge dine egne opgavenumre på cykler.

F.eks. manillamærker som du hænger på cyklen og tager af igen når cyklen udleveres.

  1. Gå til indstillinger
  2. Sæt kryds i “Aktiver nummerkort på opgaver”
  3. Tryk på Gem

Nu kommer der et nyt felt frem til at angive nummer i, når man opretter en ny reparation.

Sådan opsætter du labels på dine opgaver: F.eks. “Bestillingsvare”, “Garantisag”, “Forsikringssag” osv.

  1. Gå til indstillinger
  2. Skroll ned til “Tags”
  3. Tryk på +Tag
  4. Opret dine ønskede labels
  5. Gem

På arbejdskort og cykelsalg vil du fremover kunne angive et eller flere labels på en opgave.

Du kan nemt lave dine egne standardopgaver, så du slipper for at skrive hvad du skal lave og derfor sparer tid.

  1. Gå til indstillinger
  2. Vælg Skabeloner i toppen
  3. Tryk på “Ret” eller “+Skabelon
  4. Skriv din nye opgave ind
  5. Vælg om den skal tilhøre Reparationer eller Salg
  6. Vælg en eksisterende kategori eller lav en ny
  7. Tryk Ok og Gem

Tip: Hvis du sletter eller flytter alle opgaver fra en kategori, så forsvinder kategorien. Det kan bruges hvis man gerne vil slette en kategori.

Du kan nemt få en standardopgave til at lægge en eller flere vare på regning.

Det er smart hvis man f.eks. har nogle opgaver, som indeholder mange varer eller har en fast pris f.eks.: Stort Service 350 kr.

Sådan gør du:

  1. Gå til indstillinger
  2. Tryk på Skabeloner
  3. Tryk Ret eller +Skabelon
  4. Nede i bunden trykker du +Produktlinje…
  5. Søg en vare frem eller opret en
  6. Tryk Gem og gentag skridt 4-6 hvis der skal tilføjes flere varer.
  7. Tryk tilsidst Ok og Gem

Der tilføjes nu varer direkte på regningen når du trykker på standardopgaven.

 

Vi har på forhånd lagt kategorierne :”Andet”, “For” og “Bag” ind, men hvis du gerne vil lave dine egne gør du sådan:

  1. Gå til indstillinger
  2. Tryk på Skabeloner i toppen
  3. Tryk Ret eller +Skabelon
  4. Lav en ny opgave eller ret hvis nødvendigt.
  5. Nede ved “kategori” vælger du Opret ny
  6. Indtast den nye kategori
  7. Tryk ok og Gem

Tip: Kategorier står i alfabetisk rækkefølge, så hvis du vil ændre rækkefølgen kan du evt tilføje tal foran kategorien: “1. Elcykel”, “2. Andet” osv.

Tip igen: Hvis du vil slette en kategori helt, skal du fjerne alle opgaver fra kategorien.

Kort guide til at slå ind og udleverings sms’er fra som standard.

Sådan gør du

  1. Gå ind i indstillinger
  2. Fjern kryds fra: “Indleverings-sms”
  3. Tryk Gem

Tip: Du kan stadig tilvælge SMS’en manuelt når du oprettet et arbejdskort.

I bikedesk kan man printe et prisskilt med en stregkode på, som kan scannes i bikedesk når en cykel eller vare skal sælges.

Sådan gør du

  1. Gå til varer
  2. Find den vare du vil printe et prisskilt til
  3. I højre side ud for varen trykker du på “print
  4. Du kan nu udfylde flere informationer: f.eks. “Førpris” hvis der skal stå dette på skiltet.
  5. Tryk nu på “prisskilt

Printerindstillinger og papirstørrelse

Prisskilte er designet til normalt “A” format og passer som standard til A6 men kan skaleres til A5 og A4 uden problemer.

Papirstørrelse: Hvis du normalt printer i A4 format, så vil prisskiltet kun fylde 1/4 af papiret.

Hvis du vil have skiltet til at fylde hele A4 papiret, så kan du i (Chrome) Trykke på “flere indstillinger” og vælge at skalere med 200 eller 300 %.

Vi anbefaler at du prøver dig frem 🙂

Gør som +100 andre cykelhandlere Start din gratis prøveperiode eller kontakt os og hør mere
Prøv Bikedesk gratis
Få en gratis demonstration
Ring til os