Cykelsalg og serviceindkaldelser

Guides til at lave cykelsalg og serviceindkaldelser.

Efter du har oprettet et cykelsalg, kan du lave serviceindkaldelser på to måder:

1. Før betaling 

Når cyklen ligger i “klar til afhentning” gør da:

  1. Tryk på “færdig/betal” knappen.
  2. Tryk på “tilføj serviceindkaldelser”
  3. Tilret evt. datoer og antallet af indkaldelser
  4. Tryk gem.

2. Inde på kunden

Er cyklen opretter via salg eller tilføjet manuelt kan man gøre følgende:

  1. Find cyklen under kunden
  2. Tryk på “Detaljer”
  3. Tryk på “Opret serviceindkaldelser”
  4. Tilret evt. datoer og antallet af indkaldelser
  5. Tryk gem.

 

Du kan nemt returnere en hel bon eller bare enkelte vare fra den.

Sådan gør du:

  1. Gå til POS
  2. Tryk Salgshistorik i toppen til højre
  3. Find den bon du gerne vil returnere helt eller delvist i oversigten
  4. Tryk Vis detaljer
  5. Tryk Returnér salg
  6. Du kommer nu tilbage til POS vinduet, hvor du kan se “-1” foran de forskellige vare
  7. Du kan nu tilføje, redigere eller fjerne vare
  8. Tryk på betal…
  9. Vælg den betalingsmetode du vil bruge til at give kunden sine penge tilbage på.
  10. Produkterne bliver lagt tilbage på lager og der logges nu en returbetaling i din salgshistorik

 

Kort guide til at slå ind og udleverings sms’er fra som standard.

Sådan gør du

  1. Gå ind i indstillinger
  2. Fjern kryds fra: “Indleverings-sms”
  3. Tryk Gem

Tip: Du kan stadig tilvælge SMS’en manuelt når du oprettet et arbejdskort.

Det er ikke muligt at lave flere cykler på samme cykelsalg.

Dette er umuligt da faktura og servicebog kun kan indeholde informationer på en cykel.

Du kan ikke slette den cykel du har tilføjet på cykelsalget i første omgang.

Du kan istedet redigere info på cyklen ved at trykke på “ret” ud for cyklen.

Bemærk at hvis du gør dette, så trækker den lager på det oprindelige varenummer.

Hvis den skal trække lager på en anden cykel, så skal cykelsalget oprettes på ny og det nuværende arbejdskort slettes.

I bikedesk kan man printe et prisskilt med en stregkode på, som kan scannes i bikedesk når en cykel eller vare skal sælges.

Sådan gør du

  1. Gå til varer
  2. Find den vare du vil printe et prisskilt til
  3. I højre side ud for varen trykker du på “print
  4. Du kan nu udfylde flere informationer: f.eks. “Førpris” hvis der skal stå dette på skiltet.
  5. Tryk nu på “prisskilt

Printerindstillinger og papirstørrelse

Prisskilte er designet til normalt “A” format og passer som standard til A6 men kan skaleres til A5 og A4 uden problemer.

Papirstørrelse: Hvis du normalt printer i A4 format, så vil prisskiltet kun fylde 1/4 af papiret.

Hvis du vil have skiltet til at fylde hele A4 papiret, så kan du i (Chrome) Trykke på “flere indstillinger” og vælge at skalere med 200 eller 300 %.

Vi anbefaler at du prøver dig frem 🙂

Gør som +100 andre cykelhandlere Start din gratis prøveperiode eller kontakt os og hør mere
Prøv Bikedesk gratis
Få en gratis demonstration
Ring til os