Gør din cykelbutik mere synlig på google på under 10 minutter

Gør din cykelbutik mere synlig på google på under 10 minutter

Hvorfor kommer jeg ikke frem på google, når folk i området søger efter en cykelbutik?

Har du stillet dig selv det spørgsmål før?

Så læs vores nemme guide til at få gjort din butik synlig, når folk i området søger efter dine ydelser.

3 nemme skridt til at gøre din butik synlig på google.

Det er ret simpelt, du skal bare lave en gratis Google My Business profil, eller opdatere den du allerede har.

 

Skridt 1. Opret dig på Google My Business.

Det er ret simpelt, tryk på linket og opret din butik på “start nu” knappen.

Brug de samme adresse, telefon-oplysninger, som der står på din hjemmeside.

 

Skridt 2. Verificer din forretning

Efter du har oprettet din butik, så kræver google at man verificerer sin butik.

Dette kan gøres via et tilsendt brev (postkort) eller i nogle tilfælde telefon og email.

Google har denne video der hjælper med dette.

 

Skridt 3. Det vigtige: Detaljer og mange af dem!

Efter du har fået verificeret din forretning, kan du nu tilføje flere detaljer om din butik og dine ydelser.

 

Disse detaljer er dem google bruger, når folk i dit område søger efter det du kan – Så jo mere opdateret, jo mere kommer du frem. Så enkelt er det 🙂

De vigtige detaljer for at blive vist meget er følgende:

  • Navn, adresse, telefon, (De skal matche dem på din hjemmeside)
  • Dine åbningstider
  • Reviews af din forretning, jo flere jo bedre.
  • Billeder af butikken, gerne mange, og evt en virtual tur rundt i butikken, som man kan lave derinde.

Det kan tage lidt tid at lave, men det sikre til gengæld at du bliver prioriteret og synlig på Google og Maps, som giver en del traffik både til din hjemmeside og butik.

 

Bonus skridt 4. Posts – ikke en nødvendighed, men anbefalet.

Det sidste jeg vil anbefale er at du bruger Google Posts aktivt.

Dette minder meget om at poste på facebook og de samme posts kan du lige så godt lave på google også.

Google vil gerne fremhæve dem der er aktive på deres tjenester, og de skriver direkte at denne funktion lader dig dele relevante opslag i både Google søgning og Google maps.

 

 

Konklusion

Google business er næsten en essentiel ting at være synlig på, og hvis du ikke er, så bør du blive det, og hvis du allerede er, men ikke kommer frem, så se at få opdateret din profil og lagt noget indhold op.

Foruden Google My business, så bør man også overveje at være synlig på:

  • Bing places for business – Microsofts søgemaskine
  • Facebook (Men det er du vel allerede?)
  • Yelp – En tjeneste mange turister bruger
  • Krak – Der er ingen grund til at betale for dette.
  • TripAdvisor – Hvis du udlejer cykler til turister.

Sidste vigtige ting: Sørg for at du skriver de samme forretningsoplysninger på tværs af hjemmeside, Facebook, Google, Bing osv. – Alt andet forvirre dine kunder og Google OG brug så mange detaljer som muligt!!

Læs også: 10 retail tips til din forretning.

 

 

Gør som +100 andre cykelhandlere Start din gratis prøveperiode eller kontakt os og hør mere
Prøv Bikedesk gratis
Få en gratis demonstration
Ring til os